سئو تکنیکال چیست؟

دسته بندی : سئو, مقالات

باسلام خدمت شما دوستان و همراهان عزیز وبسایت وب سنتر، در این مقاله قصد داریم درباره سئو تکنیکال یک سری توضیحات ارائه دهیم و بگوییم که سئو تکنیکال چیست؟ خب پس برای اینکه آموزش سئو تکنیکال را به درستی ببینید پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بخش های مختلف در سئو

ما در سئو سایت بخش های مختلفی را داریم که این بخش ها شامل سه بخش سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی می‌باشد. برای اینکه یک سایت بتواند بهبود رتبه در سئو را تجربه کند باید در هر سه بخش به تکامل برسد و گامل اول در بهبود رتبه سایت سئو تکنیکال می‌باشد.

خب حالا بیایید به صورت دقیق بررسی کنیم که این سئو تکنیکال چیست؟

سئو تکنیکال چیست؟

سئو تکنیکال یا همان سئو فنی سایت به بخشی از فرایند سئو در سایت می‌گویند که شما باید سایت خود را از نظر فنی و ساختاری برای موتور جستوجو و کاربران بهینه کنید. این به چه معناست؟

خب بگذارید برای پاسخ به این سوال ابتدا این موضوع را درک کنیم که اصلا بخش های فنی در سایت به چه بخش هایی اطلاق می‌شود…

بخش های فنی در سایت شامل ساختار کدنویسی سایت، ساختار بصری یا همان رابط کاربری سایت، سرعت لود سایت، تجربه کاربر یا ux سایت و … می‌باشد. این مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد از ذات و بطن آنها پیداست که مربوط به موارد فنی در سایت می‌شود. پس هر چیزی در سایت که جنبه فنی داشته باشد و بهبود آن باعث بهبود تجربه کاربر در سایت شما شود، گوگل به آن اهمیت میدهد. پس شما هم باید به آن اهمیت بدهید و در ساختار سئو تکنیکال سایتتان به بهبود آنها اقدام کنید.

پارامترهای سئو تکنیکال

خب در ادامه آموزش سئو تکنیکال قصد داریم پارامترهایی را که در سئو تکنیکال باید رعایت کنید تا بهبود در فرایند این بخش از سئو را تجربه کنید به شما معرفی کنیم.

سرعت سایت

یکی از مهمترین پارامترهای که در سئو تکنیکال باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید سرعت لود یا سرعت بارگذاری سایت شما می‌باشد.

زمانی که کاربران صفحات سایت شما را در نتایج گوگل مشاهده می‌کنند و روی آن کلیک می‌کنند حداکثر بین 3 تا 5 ثانیه صبر می‌کنند که صفحه شما باز شود. اگر سایت شما در این بازه زمانی لود نشود و به کاربر نمایش داده نشود پس کاربر هم سایت شما را خواهد بست و به سایت دیگری رجوع می‌کند.

از آنجایی که چیزهایی که کاربر را خوشحال می‌کند، گوگل را هم خوشنود می‌سازد پس بهبود سرعت لود سایت شما باعث بهبود رتبه سایت شما هم خواهد شد.

پس می‌بینید که سرعت سایت بسیار مهم است و شما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد. برای اینکه سرعت لود سایت خود را بسنجید می‌توانید از ابزار رایگان جی تی متریکس استفاده کنید.

ظاهر سایت

شاید باورتان نشود، ولی حتی ظاهر سایت شما هم بسیار برای گوگل مهم است و گوگل به آن اهیمت می‌دهد. منطقی هم هست، زیرا کاربر در اولین برخورد با سایت شما با ظاهر آن تعامل برقرار خواهد کرد و مهم است که ساختار ظاهری سایت شما به درستی چیده شده باشد.

به طور مثال اگر شما در صفحه‌تان دو دکمه بسیار نزدیک به هم داشته باشید که وقتی کاربر بر روی یکی از دکمه ها کلیک کرد، دکمه دیگر به اشتباه کلیک شود، پس کاربر اینجا دچار آزار در سایت شما شده است و گوگل اصلا این را دوست ندارد.

نکته مهمی که باید در بحث ظاهر سایت به آن اهیمت دهید این است که سایت شما حتما باید ریسپانسیو یا واکنش گرا باشد. سایت واکنشگرا سایتی است که المان ها و ظاهر سایت در دستگاه موبایل با دستگاه دسکتاپ فرق دارد و دارای ساختار منظم و منسجمی در انواع دستگاه های مختلف است. گوگل رسما اعلام کرده که به ریسپانسیو بودن سایت بسیار اهمیت می‌دهد و ابزار سرچ کنسول گوگل به صورت جدا آمار های موبایل را مورد بررسی قرار می‌دهد.

امنیت سایت

امنیت سایت به این معناست که تبادل داده بین کاربر و سایت شما به صورت امن صورت گیرد. این تبادل امن در بستر گواهی ssl در سایت شما امکان پذیر می‌شود. پس حتما باید توجه داشته باشید که ssl باشد.

چنانچه سایت شما دارای ssl باشد یک آیکون قفل در قسمت تب url صفحه قرار داده می‌شود که پروتکل سایت شما را از http به https تغییر خواهد داد.

استراکچر دیتا

استراکچر دیتا یا اسکیما یکی از عوامل تاثیر گذار در سئو می‌باشد. ما از طریق استراکچر دیتا می‌توانیم ساختار صفحه خود را به گوگل بهتر بفهمانیم و گوگل را با این کار یاری کنیم.

همچنین صفحاتی که دارای استراکچر دیتا هستند در نتایج و سرپ گوگل می‌توانند به شکل rich result یا نتایج غنی نشان داده شوند. تحقیقات نشان می‌دهد که نتایجی که در دسته نتایج غنی قرار می‌گیرند نرخ کلیکشان بهبود می‌یابد که این در نتیجه باعث بهبود رتبه نیز خواهد شد.

نتایج غنی یا rich result نتایجی هستند که اطلاعات بیشتر از صفحه در اختیار کاربر قرار می‌دهند. مثلا زمانی که شما در نتایج گوگل یک نتیجه با 5 ستاره می‌بینید این یعنی که این نتیجه احتمالا یک محصول است که امتیاز کاربران به آن 5 است. یا می‌توان پرسش های متدوال یا faq را مثال زد.

صفحات 404

این مهم است که لینک های شکسته را در سایت خود برطرف کنید. لینک‌های شکسته در سایت شما در نهایت منجر به باز شدن یک صفحه ناموجود در سایت می شود که کاربر را با صفحه 404 مواجه می‌کند. سعی کنید همین امروز سایت خود را چک کنید و لینک‌های داخلی که به صفحات حذف شده داده اید را اصلاح کنید.

خب ما سعی کردیم در این مطلب سئو تکنیکال یا سئو فنی را به صورت کامل به شما توضیح دهیم. امیدواریم که از این مطلب به خوبی استفاده کرده باشید و از آن لذت برده باشید. چنانچه این مطلب برای شما مفید بود آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
نوشتهٔ پیشین
آپدیت گوگل چیست؟ هنگام آپدیت گوگل باید چکار کرد؟
نوشتهٔ بعدی
وردپرس چیست؟
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

همچنین بخوانید

تکنیکال-سئو-چیست
keyboard_arrow_up