سئو چیست؟

دسته بندی : مقالات

سئو یکی از بخش های مهم در دیجیتال مارکتینگ است که به منظور جذب ترافیک ارگانیک به سایت از آن استفاده می شود.

سئو از کلمه search engine optimization به دست می‌آید که به معنی بهینه سازی موتور جستوجو می‌باشد.

حال این بهینه سازی موتور های جستوجو به چه معناست؟؟

بهینه سازی موتور های جستوجو به این معناست که ما سایت خود را در یکسری از کلمات کلیدی با انجام فرایند سئو به رتبه های برتر گوگل برسانیم. پس بهینه سازی موتور های جستوجو به معنی بهینه سازی رتبه سایت ما در موتورهای جستوجو مانند گوگل می‌باشد.

خب حال بگذارید درباره کلمه کلیدی کمی صحب کنیم و ببینیم کلمه کلیدی چیست؟

کلمه کلیدی

کلمه کلیدی به زبان ساده همان عبارتی است که در موتور های جستوجو توسط کاربر سرچ می‌شود. موتور جستوجو را از این لحظه به بعد گوگل در نظر بگیرید.

مثلا فرض کنید که کاربر قصد خرید یک جفت کفش را دارد.

او برای اینکه سایت فروشگاه کفشی را پیدا کنید در گوگل کلمه خرید کفش را سرچ می‌کند.

حال کاربر در صفحه اول نتایج گوگل یا سرپ گوگل یکسری سایت را مشاهده می‌کند که این سایت ها قطعا به طور اتفاقی به این جایگاه نرسیده اند.

این سایت ها روی کلمه کلیدی خرید کفش صفحه مورد نظر در سایتشان را برای گوگل بهینه کرده اند.

خب پس حالا سئو و نحوه کار آن را بهتر درک کرده اید.

چرا گوگل

خب حالا چرا ما موتور جستوجو را گوگل در نظر می‌گیریم.

بیش از 90 درصد جستوجو ها در اینترنت در موتور جستوجوی گوگل انجام می‌شود و همین دلیل قطعا برای هر کسب و کاری کافی است تا سایت خود را برای گوگل و الگوریتم هایش بهینه کند.

درضمن شما وقتی سایت خود را برای الگوریتم های گوگل بهینه می‌کنید در بقیه موتورهای جستوجو نیز قطعا جایگاه‌های خوبی را کسب خواهید کرد.

زیرا رسالت گوگل نشان دادن بهترین محتوا به کاربرانش است و بقیه موتورهای جستوجو نیز همین هدف را دنبال می‌کنند. پس وقتی گوگل محتوا و سایت شما را دوست داشته باشد بقیه موتور های جستوجو نیز آن را دوست خواهند داشت.

آیا سئو ارزشش رو داره؟

همانطور که اشاره کردیم پیش تر، سئو یکی از مهمترین بخش های دیجیتال مارکتینگ است. اولین بحث و موضوعی که در دیجیتال مارکتینگ مطرح می‌شود، جذب است. جذب یعنی وارد کردن یک کاربر جدید به سایت.

شاید بتوان گفت بهترین روش جذب یک کاربر جدید در سایت سئو باشد. دلیل این موضوع هم این است که سئو یعنی جذب کاربر هدف به صورت ارگانیک و رایگان. شما در سئو هزینه ای برای جذب کاربر جدید پرداخت نمی‌کنید. در حالی که در بخش های دیگر ماجرای جذب یعنی انواع تبلیغات شما باید برای جذب یک کاربر به سایت هزینه های زیادی را متحمل شوید.

البته اینکه میگوییم جذب رایگان کاربر، به این معنی نیست که شما در سئو هیچ هزینه ای نمی‌کنید. اتفاقا برعکس. بلکه منظور این است که شما تبلیغاتی انجام میدهید، مثلا تبلیغات کلیکی، به ازای هر کاربری که وارد سایت شما می‌شود باید پولی پرداخت کنید. درحالی که گوگل در ازای کاربرانی که به سایت شما هدایت میکند(از طریق سئو) پولی از شما دریافت نمیکند. پس سئو قطعا ارزش بالایی دارد.

مزایا و معایب سئو

خب قطعا سئو نیز مانند هر چیز دیگری علاوه بر مزیت هایی که دارد، معایبی هم دارد. قصد داریم اینجا به مزایا و معایب سئو بپردازیم.

مزایای سئو

رایگان بودن ترافیک هدایت شده از سئو

ماندگاری بیشتر

ارزان تر بودن نسبت به تبلیغات

معایب سئو

زمان بر بودن

خطر جریمه شدن توسط گوگل

نیاز به کار مداوم

جمع بندی

سئو یکی از تخصص های مهم در کسب و کارهای آنلاین هست و سایت هایی که روی سئو خودشون به خوبی کار می‌کنند هم در بحث برندینگ به خوبی عمل می‌کنند و هم فروش بیشتری رو تجربه خواهند کرد.

با توجه به پیشرفت هایی که دنیای تکنولوژی روز به روز داره به خودش می‌بینه قطعا سئو هم مدام دستخوش تغییراتی خواهد شد.

ولی همچنان باید به قدرت سئو امیدوار بود. زیرا سئو تا زمانی که موتورهای جستوجو به کار خودشون ادامه بدن ادامه خواهد داشت. اگر که شما صاحب یک وبسایت هستید خوبه که یک نکته رو یادتون باشه. گوگل سایت هایی رو دوست داره که کاربرها اون سایت ها رو بیشتر دوست داشته باشن. پس سعی کنید برای اینکه سئوتون رو به حالت طبیعی بالا ببرید حتما به بحث تجربه کاربری در سایتتون اهمیت بدید. سعی کنید محتوای خوب تولید کنید و کاربر رو همیشه از محتواهاتون راضی نگه دارید.

برای دانلود پی دی اف این مطلب(اسلاید های ویدیو) روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود فایل

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
نوشتهٔ پیشین
کنتراست چیست؟
نوشتهٔ بعدی
بهترین انجمن ها و فروم های فارسی
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

همچنین بخوانید

سئو چیست؟
keyboard_arrow_up