بیزنس آنلاین

راز مغازه بدون پاخور، مشتری کجاست؟؟!

مغازه-بدون-پاخور

تا حالا شده از خودت سوال کنی که چرا مغازه من پاخور نداره؟؟! علت کسادی مغازه من چیه؟؟ علت فروش کم مغازه شما چی ‌می‌تونه باشه؟؟

اگه این سوال‌ها سوالاتی هست که شما رو الان اینجا آورده پس حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا کامل جوابش رو دریافت کنید. ما در این مطلب قصد داریم راز مغازه بدون پاخور رو برای شما فاش کنیم و به شما بگیم علت نداشتن مشتری چیه… پس تا انتها با ما همراه باشید.

آیا بازار همه مثل من خراب است؟

تا به حال شده این سوال را از خود بپرسید؟ شمایی که اعتقاد دارید که فروشتان افت کرده، آیا به فروش دیگر فروشنده‌ها هم توجه‌ می‌کنید؟

شاید با خود بگویید بله! بازار دیگر فروشندگان هم خراب است و همکاران و رقبای من هم دیگر فروش قابل توجه‌ای ندارند…

ولی این چطور ممکن است؟؟!

اگر فروش تمام فروشنده‌ها کم شده باشد، یا همه فروشنده‌ها فروش نداشته باشند، پس مردم نیاز‌های خود را چطور برآورده می‌کنند. مگر می‌شود نیاز مردم به پوشاک، نیاز مردم به مواد غذایی و … حذف شود؟! قطعا خودتان جواب این سوال را داده‌اید و با خود می‌گویید نه نمی‌شود.

پس اگر بازار شما و همکار همشهری شما خراب است، دلیلش چیست؟

پاسخ‌ها تغییر کرده اند!!!

جواب خیلی ساده است. یک زمانی مشتریان شما برای خرید محصولات خود به صورت حضوری به فروشگاه شما مراجعه می‌کردند، با شما گپی می‌زدند و درنهایت محصول مدنظر را خریداری می‌کردند.

ولی الان داستان کاملا فرق کرده است. مردم نیازهای خود را به شکل دیگری پاسخ می‌دهند. آنها به جای اینکه به فروشگاه فیزکی و مغازه شما مراجعه کنند، می‌خواهند آنلاین خرید کنند. آنها به نیازهای خود به شکل به‌روز پاسخ می‌دهند.  پس شما هم اگر می‌خواهید به یکی از گزینه‌های مشتریان بالقوه برای خرید تبدیل شوید، باید در فضای آنلاین تیک حضور خود را بزنید.

برای رفع کسادی بازار، دقیقا باید چکار کنم؟

راهکار چیزی نیست جز راه‌اندازی یک شعبه آنلاین برای کسب و کارتان. شما باید برای کسب و کار خود یک وبسایت راه‌اندازی کنید تا از این طریق به افراد بسیار زیادی دسترسی داشته باشید و بتوانید به شکل درست و به‌روز فروشتان را افزایش دهید.

شاید با خود بپرسید که ما صفحه‌ای در اینستاگرام یا فلان شبکه‌ اجتماعی داریم؛ آیا این برای ما کافی نیست و جواب ما را نمی‌دهد؟! در پاسخ باید گفت: قطعا خیر.

شما اگر قصد دارید به شکل اصولی در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید، پس اولین قدم راه‌اندازی یک وبسایت برای کسب و کارتان باید باشید. در قدم‌های بعدی می‌توانید با استفاده از شبکه‌های اجتماعی یا پیامرسان‌ها و … بازدید و ترافیک سایتتان را افزایش دهید.

حتما به این نکته توجه کنید؛ مدیریت سفارشات، پاسخگویی به کاربران، انجام فرایند فروش و … در شبکه‌های اجتماعی کاری دشوار است و بهترین روش برای فروش اینترنتی بستر وبسایت است. پس حواستان باشد تا کارتان را با اصول و قواعد بازی جلو ببرید.

مغازه بدون پاخور، داستانش اینه

خب دوست عزیز، همونطور که مشاهده کردید، اگر مغازه شما مشتری نداره و فروش شما کم شده، دلیلش این نیست که دیگه مشتری بیخیال خریدن شده. اتفاقا برعکس.

مشتری‌ها به قوت قبل در حال خرید کردن هستند، اما دیگه به شکل قبل خرید نمی‌کنند. علت فروش کم مغازه شما هم دقیقا همینه. شما به جایی که در دسترس مشتری و در فضای آنلاین باشی، فقط داری در فضای آفلاین و فیزیکی درجا می‌زنی. پس دیگه وقتش رسیده یک کار اساسی برای خودت انجام بدی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *