1. خانه
  2. /
  3. مقالات
  4. /
  5. سئو
  6. /
  7. کلمه کلیدی چیست؟

کلمه کلیدی چیست؟

دسته بندی : سئو, مقالات

کلمه کلیدی چیست؟ سلام به شما دوستان عزیز وب سنتر، شاید شما هم زیاد این کلمه را شنیده باشید و چیستی این شما را به اینجا رسانده باشد. در هر حال ما اینجا میخواهیم برسی کنیم که کلمه کلیدی در سئو چیست؟ چه کاربردی در سئو دارد و چرا یکی از مهمترین بخش های سئو کلمه کلیدی است. پس تا انتهای این مطلب با وب سنتر همراه باشید تا تمام سولات شما در باره کلمه کلیدی در سئو برطرف گردد👀.

کلمه کلیدی در سئو

برای تعریف کلمه کلیدی برای شما مثالی میزنیم. فرض کنید شما قصد دارید از یک فروشگاه آنلاین مبل فروشی یک دست مبلمان شیک و زیبا بخرید😍. خب مبارکتان باشد… کمی زود تبریک گفتیم، چون شما هنوز مبلمان را نخریده اید😉.

حال برای اینکه شما این مبلمان را به صورت آنلاین بخرید باید چه کار کنید؟ خب مگر این هم پرسیدن دارد؟!! باید سرچ کنید.

حالا اصل مطلب شروع می شود. شما مرورگر خود را باز می کنید، در نوار جستوجو کلمه خرید مبلمان یا کلمه خرید مبلمان برای منزل را وارد کرده و جستوجوی خود را شروع می کنید. گوگل در صفحه نتایج به شما یکسری سایت ها را نشان می دهد که احتمالا شما مشتری یکی از 4 یا 5 سایتی که لینک های اول نتایج را به خود اختصاص دادند می شوید.

کلمه کلیدی در سئو

خب حالا با این اوصاف، فکر می کنید که این سایت هایی که در نتایج بالاتر به شما نشان داده شد، شانسی به این مقام و درجه رسیده اند؟؟🤔…. معلومه که نه!!!

این سایت ها اصطلاحا روی این کلماتی که شما سرچ کردید(کلمات خرید مبلمان و خرید مبلمان برای منزل) سئو انجام داده اند. یعنی یک سری فرایند بهینه سازی برای گوگل انجام داده اند تا زمانی که مشتریانشان که شما باشید این کلمات را در گوگل سرچ کردند، به سایت آنها برسند و سایت آنها بالاترین رتبه را در نتایج داشته باشد.

همچنین در تصویر بالا در قسمت جستوجو های مرتبط،می توان بقیه کلمات کلیدی که توسط کاربران جستوجو می شود را یافت. فروشنگان مبل می توانند از این کلمات هم برای رتبه گرفتن و جذب بازدید استفاده کنند. این هم برگ تقلب وب سنتر به فروشندگان عزیز😉🤗

همچنین بخوانید: مدت زمان یادگیری html

اهمیت کلمات کلیدی

خب در قسمت بالا فهمیدیم که کلمه کلیدی چیست. به طور خلاصه تر کلمات کلیدی کلماتی هستند که مضمون محتوای شما در صفحه را تعیین میکنند و همچنین توسط کابران سرچ می شوند. پس متوجه می شویم که کلمات کلیدی در سئو از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار هستند. چرا که اگر سایتی روی یک کلمه کلیدی درست در صفحه نتایج جستوجو، در رتبه بالاتر نمایش داده شود، درآمدش می تواند چندین برابر شود. لذا لازم است که هر صفحه سایت روی کلمه کلیدی درست و مرتبط با محتوای صفحه سئو شود تا کاربر هدف به مشتری تبدیل شود.

مثلا فرض کنید در مثال بالا وقتی کاربر کلمه خرید مبلمان را سرچ کرد، به جای این که صفحه مربوط به خرید مبل به او نمایش داده شود، صفحه خرید صندلی به او نشان داده شود. حالا خودتان حساب کنید که در فروش ماهانه آن کسب و کار چه فاجعه ای رخ می دهد.😑

روش تعیین کلمه کلیدی

خب حالا که پیرامون مباحث مختلف درباره کلمه کلیدی پرداختیم وقت آن است که ببینیم که کلمات کلیدی در یک صفحه چگونه تعیین می شوند. کلمات کلیدی در یک محتوا معمولا از تعداد تکرار آن در محتوا مشخص می شود. مثلا برای یک صفحه ای با عنوان خدمات طراحی سایت، اگر محتوای صفحه مذکور حدود 1500 کلمه باشد، کلمه کلیدی باید بین 15 تا 20 بار تکرار شود. یعنی کلمه خدمات طراحی سایت باید بین 15 تا 20 بار به طور اصولی و هدفمند در محتوا به کار گرفته شود.

همچنین روش دیگری که موتورهای جستوجو می توانند از طریق آن کلمه کلیدی یک صفحه را تشخیص دهند لینک های داخلی و خارجی به آن صفحه روی انکر تکست اصلی است. انکر تکست اصلی همان کلمه کلیدی است.

مثلا به چند خط بالاتر توجه کنید🧐… ما در بالا روی کلمه کلیدی صفحه مربوط به طراحی سایت وب سنتر، به آن صفحه لینک دادیم. یعنی ما به صفحه مذکور بر روی انکر تکست اصلی لینک داده ایم.

🚩توجه به یک نکته فنی تر هم اینجا خالی از لطف نیست…. سعی کنید همیشه لینک های داخلی را روی انکرتکست اصلی به صفحات هدف بدهید. این نکته، نکته فوق برنامه بود😄✌

نکاتی پیرامون انتخاب کلمه کلیدی

سعی کنید کلمه کلیدی صفحه شما همیشه در عنوان صفحه و در url آن حضور داشته باشد. ترجیحا سعی کنید کلمات کلیدی را در ابتدای عنوان صفحه و یوآرال قرار دهید. همچنین سعی کنید کلمه کلیدی را حداقل یک بار یا دوبار در متا توضیحات به کار ببرید.

یکی از بست پرکتیس ها در سئو برای کلمات کلیدی این است که همیشه در پاراگراف اول و ترجیحا اول پاراگراف کلمه کلیدی را به کار ببرید.به این شکل شما سئو بهتری را برای صفحه هدف خواهید داشت. نکته آخر که باید به آن توجه داشته باشید این است که عبارت کلیدی خود را در تگ های h2 زیر عنواین هم استفاده کنید.

جمع بندی: خب امیدواریم که از این مقاله لذت برده باشید و توانسته باشیم به شما در درک این موضوع کمک کرده باشم. کیورد ها در سئو یک بخش مهم و اساسی هستند که صاحبان کسب و کار ها و سئوکار ها باید در انتخاب آن برای صفحه درست، دقت نظر داشته باشند. همانطور که در بالا هم گفته شد استفاده از یک کیورد نامناسب برای سئو، می تواند آسیب های جدی در فروش یک کسب و کار داشته باشد. لازم است کمی هم در انتها در مورد سئو اشاراتی داشته باشم،البته شما می توانید برای اطلاعات بیشتر به صفحه خدمات سئو سایت ما سر بزنید. سئو به مجموعه ای از فعالیت ها گفته می شود که باعث بهبود رتبه سایت در نتایج جستوجو می شود. سئو شامل مراحل مختلفی از جمله سئو تکنیکال، سئو داخلی، و سئو خارجی می شود که هرکدام از این ها هم شامل بخش هایی هست که در مقاله ای جدا به توضیح آن خواهیم پرداخت.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
نوشتهٔ پیشین
مدت زمان لازم برای یادگیری جاوااسکریپت
نوشتهٔ بعدی
سئو داخلی سایت چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

همچنین بخوانید