فروش لباس به صورت اینترنتی +‌ایده

ایده برای فروش لباس اینترنتی

جدول محتوا

آیا قصد دارید به صورت اینترنتی فروش لباس را شروع کنید ولی ایده‌ای برای انجام این کار ندارید؟ در این مطلب از سایت وب سنتر به شما مسیری را نشان خواهیم داد که در انتهای آن بتوانید از اینترنت محصولات پوشاک خود را به فروش برسانید. پس اگر به این موضوع به جد علاقه مند هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید و کلمه‌ای را از دست ندهید. 

اینترنت و لباس؟ شدنی است؟

بگذارید همین ابتدای کار به سوالی که ممکن است در ذهن برخی از شما وجود داشته باشد پاسخ دهیم؛ آیا می‌شود به صورت اینترنتی لباس فروخت؟! یک وقت نشود که من وارد این فضا بشوم و حکایتم، حکایت دستی که در پوست گردو مانده شود…

نمی‌خواهم پاسخ مستقیم به این سوال شما بدهم؛ شما را هدایت می‌کنم به فروشگاه‌های پوشاکی که در سطح شهرتان وجود دارد. آیا رقبای شما که در حال حاضر در حال فعالیت هستند در این فضا پول در می‌آورند؟! بدون شک پاسخ شما بله است.

احتمالا یکی از دلایلی که الان اینجا هستید هم این هست که فروش رقبای خود در فضای آنلاین را دیده‌اید و الان ترغیب شده‌اید که دیگر شما هم باید شروع کنید؛ دیگر از دست دادن فرصت‌ها برایتان سنگین و پرهزینه است. پس در همین ابتدا موضوع ممکن بودن این ایده برای ما روشن و مشخص شد.

پیشنیاز فروش اینترنتی، داره یا نه؟

برای اینکه در اینترنت لباس فروشی خود را تاسیس کنید نیاز به پیشنیاز خاصی ندارید. من در این مطلب دو روش برای فروش اینترنتی لباس به شما معرفی می‌کنم که برای دو گروه متفاوت از افراد است. در هر دو روش پیشنیاز خاصی دیده نخواهد شد و فقط یک خواستن و اراده از شما می‌خواهد. 

پس برای اینکه ایده برای فروش لباس به صورت اینترنتی را به شما معرفی کنم، لازم نیست قبل شما پیشنیازی را برای خود مهیا کنید. البته که اگر اطلاعاتی مانند نحوه کار با ابزار‌های گرافیکی به صورت کم، تولید محتوا و … داشته باشید خیلی کمک کننده است، ولی اگر همین اطلاعات را هم نداشته باشید لازم نیست نگران باشید؛ اینجا مسیر اولیه را به شما نشان خواهیم داد.

خب، ایده برای فروش اینترنتی لباس رو بگو

دو روش اصلی برای فروش اینترنتی لباس وجود دارد که هر کدام را در ابتدای کار به تیپ شخصیتی خاصی پیشنهاد می‌کنم. زمانی که کارتان رشد کرد می‌توانید روش دیگر را هم در کنار روش ابتدایی خود به کار گیرید. 

برای فروش لباس به صورت اینترنتی از دو روش می‌توانید استفاده کنید:

  1. تاسیس وبسایت 
  2. شبکه‌های اجتماعی

هرکدام از این روش‌ها مسیر و چالش‌های خاص خودش را دارد که در ادامه این مطلب به شما خواهیم گفت که کدام یک از این روش‌ها مناسب شما است و بهترین روش را که مناسب شما باشد، پیدا خواهید کرد.

تاسیس وبسایت برای فروش آنلاین لباس

یکی از بهترین روش‌ها برای جذب مشتری از طریق فضای آنلاین روش قدیمی‌تر، ثابت‌شده و محکم طراحی سایت پوشاک است. شما در این روش شعبه اصلی کسب و کار خود را در فضای آنلاین پایه ریزی خواهید کرد. این روش می‌تواند یکی از کم درد سر ترین روش‌های کسب درآمد از فضای آنلاین باشد. دلیل این موضوع هم این است که شما لازم نیست کار خاصی انجام دهید، سایت توسط طراح پیاده سازی خواهد شد و سئو را هم سئوکار انجام می‌دهد. حالا این که این دو مرحل یعنی طراحی و سئو چه چالش‌هایی برای شما دارد هم خواهم گفت

زمانی که شما یک وبسایت برای فروش لباس تاسیس می‌کنید، می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلف بازاریابی برای وبسایت استفاده کنید که مشتریان خود را پیدا کنید. بهترین روش می‌تواند سئو باشد. سئو یا بهینه سازی موتورهای جستوجو به شما کمک می‌کند که در نتایج جستوجوی کاربران در گوگل دیده شوید و از این طریق مشتریان خود را کسب کنید.

این روش مناسب کیست؟

استفاده از روش طراحی سایت برای فروش پوشاک بهترین گزینه‌ برای افرادی است که نمی‌خواهند خودشان را زیاد درگیر کسب و کار اینترنتی خودشان بکنند. البته باید درون پرانتز گفت که هر روشی می‌طلبد که شما زمانی از روز را برای آن اختصاص دهید؛ ولی زمانی که با وبسایت فروش اینترنتی خود را کلید بزنید، زمان به مراتب کمتری از شما خواهد گرفت(در مقابل رسانه‌های اجتماعی)

در این روش تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که اطلاعات اولیه را به طراح سایت و سئوکار منتقل کنید و ارتباطی مداوم با این افراد داشته باشید. برای مدیریت سایت هم می‌توانید از ادمین استفاده کنید. زمانی که سفارشی در سایت ثبت شد ایمیل یا پیامک سفارش برای شما ارسال می‌شود و بدون هیچ درگیری و دغدغه سفارش را برای کاربر ارسال می‌کنید.

همچنین اگر فردی هستید که علاقه‌ای به تولید محتوا و تعامل زیاد با کاربران شبکه‌های اجتماعی را ندارید، تاسیس سایت می‌تواند بهترین گزینه و گاها تنها گزینه برای شما باشد. پس چنانچه جزو گروه‌هایی که در این چند خط گفته شد هستید، پس سایت بهترین گزینه برای شماست.

چالش‌های تاسیس سایت برای فروشندگان لباس

این روش کار را برای شما به شدت می‌تواند آسان کند، ولی به همان اندازه که کار برای شما آسان شود، هزینه‌های شما بالاتر خواهد رفت. به این صورت که شما باید برای طراحی سایت یک مبلغ بپردازید، برای بحث سئو باید یک بودجه مناسب صرف کنید و همچنین اگر سایتتان روزی به ترافیک خوبی رسید قطعا داشتن ادمین برای شما حیاتی خواهد بود.

اگر شما در مرحله اول بخواهید یک سایت نقلی و با سئو حداقلی هم انجام دهید(به این شکل که به یک فرد متخصص کار را بسپارید) باید حداقل 50 میلیون تومان برای سایت کنار بگذارید؛ تازه این رقم رقمی است که شما در آن باید خیلی هدفمند کار کنید. 

ولی اگر بخواهید در زمینه طراحی سایت و سئو به شکل درست و حرفه‌ای کار کنید باید هزینه و بوجه خود را به حداقل 100 میلیون تومان برسانید.(البته در حال حاضر این هزنیه‌ها برای رسیدن نتیجه در رسانه‌های اجتماعی هم لازم است)

پس برای اینکه متوجه شوید باید دقیقا چقدر هزینه صرف کنید بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید و راهنمایی لازم برای برآورد هزینه‌ها را دریافت کنید.

استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای فروش اینترنتی لباس

روش دوم برای فروش اینترنتی پوشاک استفاده از رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و … است. در بین رسانه‌های اجتماعی مختلف در حال حاضر بهترین گزینه برای حوزه پوشاک اینستاگرام است. البته که پیامرسان‌ها را هم می‌توان بخشی از این قسمت قلم‌داد کرد.

شما برای فعالیت در اینستاگرام باید زمان و توان زیادی برای گرفتن نتیجه صرف کنید و همچنین از رقبای خود به شکل خیلی خوبی ایده بگیرید. مدام باید آپدیت و بروز باشید و همیشه به دنبال ترند‌های جدید در حوزه کسب و کار خودتان باشید.

در این روش پیشنیاز اولیه یک گوشی موبایل مناسب است؛ بهتر است خودتان را گول نزنید؛ در حال حاضر کیفیت محتواهای اینستاگرام به قدری بالا رفته است که ضبط ویدیو  و تصاویر با استفاده از گوشی‌های ده تا پانزده میلیون تومان هم خیلی نمی‌تواند به شما کمک کند(البته که برای شروع می‌توانید از هرچه دارید استفاده کنید ولی سرعت رشدتان کمی پایین تر خواهد آمد یا باید خلاقانه تر تولید محتوا کنید).

پس شما لازم است که حداقل یک موبایل خوب و مناسب داشته باشد و همچنین توانایی تولید محتوای ویدیویی جذاب با آن را کسب کنید. همچنین لازم است نحوه کار با نرم‌فزار های ادیت موبایل مانند اینشات و کپ کات را هم یاد بگیرید.

این روش مناسب کیست؟

سوشیال مدیا مناسب افرادی است که در یک کلام عاشق تعامل،شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوا هستند. این روش مناسب افرادی است که توانایی صرف کردن زمان زیادی را هنگام شروع کار در شبکه‌های اجتماعی دارند. افرادی که از تولید محتوای ویدیوی ترسی ندارند و عاشق آن هستند.

همچنین افرادی که به دنبال تعامل‌های اجتماعی آنلاین هستند،‌به کامنت‌ها در زمان مناسبی پاسخ می‌دهند و دایرکتشان همیشه به روی مشتریان باز است. به طبع متوجه شده‌اید که این روش به مراتب زمان بسیار بیشتری را از شما خواهد گرفت و لازم است محتواهای خوب و جذاب تولید کنید.

اگر قابلیت هایی که در بالا گفته شد را دارید می‌توانید در این فضا به خوبی کار کنید و نتیجه‌های خوبی را هم کسب کنید. توجه کنید در این روش‌ هم اگر بتوانید هزینه و بودجه اولیه خوبی صرف کنید، زمان رشدتان هم پایین‌تر می‌آید و زودتر به نتایج دلخواه می‌رسید.

چالش‌های اینستاگرام برای حوزه پوشاک

همانطور که گفتیم و متوجه شدید، این روش نیازمند وقت زیادی از شما است. همچین نیاز به حوصله وصبر دارد(صبری که باید از جانب شما انجام شود). البته که اگر بتوانید بودجه خوبی صرف کنید این صبر را لازم نیست صرف کنید ولی ما فرض را براین می‌گذاریم که شما قصد ندارید خیلی هزینه کنید.

همچنین ممکن است خیلی از افراد علاقه‌ای به تولید محتوای ویدیویی نداشته باشد. درست است که با تصویر و عکس هم می‌توان در این فضا فعالیت کرد ولی رشد لازم را تجربه نخواهید کرد.

باتوجه به تغییرات اخیر اینستاگرام و محتوای درون آن، خلاقیت و ترند بودن یکی از فاکتور‌های مهم رشد است. شما باید بتوانید در زمان کوتاه مخاطب خود را سرگرم و جذب کنید و این نیازمند به خلاقیت همیشگی و بررسی دائم ترند‌ها است.

همچنین در حال حاضر این فضا امکان دسترسی سخت‌تری دارد و خیلی نمی‌توان به راحتی در آن فعالیت کرد؛‌با توجه به سرعت اینترنت و محدودیت اینستاگرام این مورد می‌تواند آزاردهنده باشد.

در نهایت اینستاگرام چالش‌های مانند زمان بر بودن زیاد، عدم علاقه افراد به تولید محتوای ویدیویی و سخت‌تر بودن دسترسی نسبت به برخی دیگر از پلتفرم‌ها را دارد که اگر با این چالش‌ها مشکلی ندارید می‌توانید از این فضا هم استفاده کنید.

جمع بندی

فروش اینترنتی لباس قطعا یکی از جذاب‌ترین کارهایی است که یک فروشنده پوشاک در طول عمر کاری خود می‌تواند انجام دهد. بدون دغدغه از اینترنت فروختن بسیار زیبا و جذاب است.

ولی قطعا با توجه به شرایط و پتانسیل شما، باید بهترین روش ممکن را برای خود انتخاب کنید. ما در این مطلب سعی کردیم یک راهنمایی جامع و کامل را به شما ارائه دهیم تا نیازتان را کاملا برطرف کنیم. اگر احساس می‌کنید همچنان سوالاتی در ذهنتان وجود دارد، می‌توانید در قسمت نظرات این پست مطرح کنید؛ ما در کمتر از 12 ساعت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد و راهنمایی‌تان می‌کنیم.

اشتراک‌گذاری در:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *