سلام بر شما همراهان عزیز وب سایت وب سنتر، در این مقاله می خواهیم زمان لازم برای یادگیری بک اند سایت را با هم بررسی کنیم، ما در مقالات قبلی بررسی کردیم که بک اند چیست و بک اند دولوپر را هم شناختیم، حال می خواهیم ببینیم برای این که یک بک اند دولوپر باشیم باید چقدر زمان را صرف یادگیری و تمرین بکنیم.

زمان لازم برای یادگیری بک اند و بک اند دولوپر شدن به پارامتر های مختلفی بستگی دارد از جمله:

  1. پیش زمینه برنامه نویسی داشتن یا نداشتن
  2. زمانی که صرف تمرین و یادگیری در روز می شود
  3. نوع تکنولوژی مد نظر
  4. آشنایی به اصول حل مسئله

مواردی که در بالا اشاره شد مهمترین مواردی هستند که شما باید در نظر داشته باشید تا بتوانید زمان درستی را برای خود برآورد بکنید ولی این را به خاطر داشته باشید، موضوع یادگیری حتی برای شما در زمان های مختلف می تواند فرق داشته باشد…

یعنی صرف اینکه بگویید زمان لازم برای یادگیری بک اند سایت برای خود را یافتم، نمی تواند خیلی هم قابل اعتماد باشد، زیرا ممکن است در طول مسیر به چالش هایی بر بخورید که شما را از برنامه هایتان عقب بیندازد.ولی در حالت کلی سعی کنید به جای تمرکز روی کمیت روی کیفیت متمرکز باشید.یعنی به تسلط و کیفیت یادگیری بیشتر اهمیت بدهید تا زمانی که از شما خواهد گرفت.

*توجه :‌ ما در اینجا فرض را بر تکنولوژی php می گذاریم، ولی شما می توانید در این چهار چوب از تکنولوژی های دیگر مثل پایتون و … هم استفاده کنید.

زمان لازم برای یادگیری مقدماتی بک اند سایت

اگر فقط می خواهید بک اند سایت را برای کار های کوچک و صرفا پروژه های کوچک شخصی مانند راه اندازی یک پنل مدیریت سبک برای سایت شخصی خودتان یاد بگیرید شما به زمانی بین 2 تا 4 ماه نیاز دارید.شما اگر بیس کد نویسی داشته باشید و با زبان های برنامه نویسی دیگر و همچنین پایگاه داده ها هم کار کرده باشید این زمان می تواند برای شما کمتر هم باشد.

زمان لازم برای یادگیری متوسط

اگر شما هدفتان از یادگیری بک اند سایت کمی بالا تر از عنوان قبلی است، مثلا اگر می خواهید که یک سایت خبری کوچک با یک پنل اختصاصی یا یک فروشگاه کوچک و سبکی را پیاده سازی کنید به زمانی بین 4 ماه تا 8ماه نیاز دارید.

شما در این جا باید به یک سطح تسلط بالاتری از برنامه نویسی و پایگاه داده برسید و در نظر داشته باشید که باید 30 درصد از زمان خود را صرف یادگیری و 70 دصد باقی مانده را صرف تمرین کنید.

زمان لازم برای یادگیری پیشرفته

خب تا اینجا کار شما نسبتا آسان بود، ولی اینجاست که چالش های اصلی شروع می شود، در سطوح قبلی بلد بودن زبان php به تنهایی برای شما کافی بود، ولی اینجا داستان کمی فرق می کنید. شما اینجا باید علاوه بر زبان اصلی یک فریمورک را هم بلد باشید.

مطرح ترین فریم ورک php لاراول می باشد که شما باید به خوبی در این فریمورک هم با توجه به بازار فعلی برنامه نویسی در ایران مسلط باشید.

علاوه بر تکنولوژی های بالا شما باید کار با api ها، سیستم های ورژن کنترل مانند گیت و … را هم بلد باشید.

شما با رسیدن به این سطح باید بتوانید هر پروژه سنگینی که نیاز به یک پنل قوی هم دارد، پیاده سازی کنید.سایت های فروشگاهی با امکانات پیشرفته یا هر نوع وبسایتی که فکرش را بکنید.

شما باید به خوبی بتوانید کوئری های بهینه سمت پایگاه داده بزنید و بتوانید به خوبی کار با دیتابیس را اجرایی کنید.

برای رسیدن به این سطح شما کار سختی در پیش ندارید، ولی مطمئن باشید زیاد هم آسان نخواهد بود و چالش های ریز و درشت منتظر شما هستند. برای رسیدن به این سطح شما حداقل به 8 ماه زمان نیاز دارید.

ولی عموما برای برای بک اند دولوپر شدن زمانی بین 1 تا 2 سال باید صرف شود که این آمار با توجه به اکثریت افرادی که وارد این حوزه شده اند به دست آماده است.

جمع بندی:‌ دوستان در این مقاله سعی شده از تجارب چند ساله مدیر وبسایت وب سنتر و هم چنین تحقیقات و بررسی افراد مختلف که در این زمینه فعالیت می کنند، استفاده شود. پس می توانید روی این محتوا برای روشن تر شدن مسیرتان حساب ویژه ای باز کنید. تاکید می کنیم که این زمان می تواند حتی برای یک فرد خاص هم در زمان های مختلف متفاوت باشد و زمان های گفته شده در بالا همانطور که اشاره کردیم از روی تجربه و تحقیقات است.

زمان لازم برای بک اند دولوپر شدن

همانطور که در تصویر بالا که یک نظرسنجی بین بک اند دولوپر ها در لینکداین بود می بینید، زمان لازم برای یادگیری بک اند  برای افراد متفاوت بنا به شرایط مختلف فرق می کند.

این را همیشه مد نظر قرار دهید، برای یادگیری و ورود به بازار کار عجله نکنید، مشتاق بودن خوب است ولی عجله و رعایت نکردن سلسله مراتب اولیه می تواند شما را درگیر آسیب و دلزدگی کند.

توصیه دیگری هم برای دانشجویان رشته نرم افزار و کامپیوتر، و هر فردی که در آغاز راه ورود به دنیای برنامه نویسی قرار دارد، سعی کنید در ابتدای راه همه تکنولوژی ها را امتحان کنید تا ببینید در چه زمینه ای بیشترین علاقه را دارید. این موضوع در ادامه مسیرتان می تواند به شما کمک شایانی کند.

در نهایت از شما متشکریم که تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید و امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و اگر چنین بود ما را خوشحال خواهید کرد که این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیگر صفحات سایت:‌  طراحی سایت در ساری

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
نوشتهٔ پیشین
چقدر طول میکشه فرانت اند دولوپر بشم؟؟
نوشتهٔ بعدی
چقدر طول میکشه برنامه نویس بشم؟
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

همچنین بخوانید

زمان لازم برای یادگیری بک اند سایت
keyboard_arrow_up