با عرض سلام خدمت شما کاربران عزیز وبسیات وب سنتر، در این مقاله قصد داریم به مدت زمان لازم برای یادگیری html و css بپردازیم. پس اگر قصد دارید یک وب دولوپر شوید یا به این موضوع علاقه مندید تا انتها با ما همراه باشید.

ما در سایت مقالاتی مشابه این عنوان مانند زمان لازم برای یادگیری برنامه نویسی و … داشتیم. همچنین زمان لازم برای یادگیری فرانت اند و بک اند را هم بررسی کردیم که می توانید این مطالب را هم مطالعه کنید؛ ولی در این مطلب قصد داریم به صورت جرئی تر به بررسی زمان لازم برای یادگیری html و css بپردازیم. پس تا انتها با وب سنتر همراه باشید.

معیار های تعیین مدت زمان یادگیری

خب در ابتدا به سراغ زمان لازم برای یادگیری html می پردازیم. زبان اچ تی ام ال یک زبان نشانه گذاری ابر متنی است. یعنی که در ساختار خودش از تگ ها برای ایجاد المان ها در وبسایت استفاده می کنید. این به ما این موضوع را نشان می دهد که ما پس با یک زبان برنامه نویسی سرکار نداریم.

همچنین ببینید: طراحی سایت در آمل | طراحی سایت در فریدونکنار

زبان های برنامه نویسی برای تازه کار ها چالش های خاص خودش را دارد و گاها می تواند افراد را در اول مسیر گیج کند. زیرا مطالب و اصطلاحات جدیدی را فرد می شنود که تا به حال با آن ها سروکار نداشته است.

ولی زبان های غیر برنامه نویسی به اینگونه نیستند و عموما برای تازه کارها چالش های خاصی را به همراه ندارند. همچنین یادگیری آن ها از زبان های برنامه نویسی ساختارمند آسان تر است.

زبان های غیر برنامه نویسی مانند همین اچ تی ام ال و سی اس اس، قابلیت کنش و واکنش را ندارند و صرفا جهت انجام کاری به کار می روند که برای آن ساخته شده اند.

زمان لازم برای یادگیری html و css

ما در مطلب html چیست کامل در مورد این زبان صحبت کردیم. اگر میخواهید می توانید برای اطلاعات بیشتر به آن مطلب رجوع کنید.

شما برای یادگیری html کار سختی را پیش رو ندارید و اگر به عنوان یک تازه کار دارید وارد این حوزه(وب) می شوید، می توانید با صرف زمانی بین 2هفته تا 4هفته این زبان نشانه گذاری را یاد بگیرید.

البته که این زمان زمان غالب افراد است و برای هر فرد می تواند متفاوت باشد. شاید کسی باشد که با انجام تمارین روزانه بیشتر بتواند در کمتر از یک هفته هم این زبان را بیاموزد. شاید کسی هم 6هفته زمان بگذارد تا کامل این زبان را یاد بگیرد. پس در نهایت این شما هستید که تعیین می کند مدت زمان لازم برای یادگیری html و css چقدر است.

زمان لازم برای یادگیری css

همانطور که در مقاله مربوط به css چیست به چیستی این زبان پرداختیم، آنجا گفتیم که این یک زبان استایل دهی است و از آن برای تغییر شکل ظاهری صفحات وب استفاده می شود. همانطور که در بالا هم به این موضوع اشاره کردیم، سی اس اس یک زبان غیر برنامه نویسی است. به طبع این موضوع ذات یادگیری این زبان را آسان تر می کند.

اما باید در نظر داشته باشید که امکانات سی اس اس از اچ تی ام ال بیشتر است و زمانی که شما باید برای یادگیری این زبان استایل دهی صرف کنید به طبع بیشتر از اچ تی ام ال خواهد بود.

زمانی که معمولا توسط افراد صرف می شود تا سی اس اس را یادبگیرند زمانی حدوداً بین 1ماه تا 2ماه است. ما باز هم تکرار می کنیم که این زمان، زمانی است که غالب افراد در این بازه یادگیری خود از این مباحث را به حد استانداردی رساندند.پس در نهایت مدت زمان لازم برای یادگیری html و css به خودتان بستگی دارد.

زمانبدی درست

خیلی از افراد که تازه قصد یادگیری حوزه جدیدی را دارند روی زمانبندی خود دچار مشکل می شوند. مثلا به این صورت که شاید روزی 10 ساعت کد می زنند، ولی بازدهی خوبی ندارند. این افراد حتی شاید در بحث تمرین کاملا طبق استاندارد عمل کنند. ولی نتیجه خوبی را به دست نمی آورند. اینجاست که سوال برایشان پیش می آید که آیا اشکالی در کارشان وجود دارد؟. آیا برای این حوزه به اندازه کافی خوب نیستند؟.

ببینید به طور کلی برای مباحث آسانی مثل  html,css معمولا همچین مشکلاتی پیش نمی آید. ولی برای تکنولوژی های پیچیده تر این گونه مشکلات زیاد است.

زیرا این افراد زمانبندی درستی را به کار نگرفته اند. همیشه به خاطر داشته باشید که باید در یادگیری تکنولوژی های وب یا هر پلتفرم دیگری از یک اصول و زمانبندی خاص پیروی کنید. این زمانبندی ممکن است برای شما شخصی سازی شده باشد. شاید هم شما از یک نوع زمانبندی معرفی شده استفاده کنید.

روش زمان بندی درست

روش درست زمانبندی به این صورت است که شما برای خود طبق زمان و بودجه تان سرفصل هایی را تعیین کنید. بنا به بزرگی یا کوچکی سرفصل های می توانید آن ها را به بخش های کوچکتری بشکنید یا اینکار را نکنید. بعد از به دست آوردن بخش ها و سرفصل ها آن ها را در برنامه های ماهانه و روزانه خود تزریق کنید.

حال یک تایم روزانه تعریف کنید. یعنی تعیین کنید که در روز می خواهید چند ساعت زمان صرف یادگیری و تمرین کنید. در مرحله آخر با درنظر گرفتن 40|30 درصد یادگیری 60|70 درصد تمرین برای بخش ها یا فصل ها روز های مورد نیاز را معین کنید.

همچنین بخوانید: مدت زمان یادگیری فرانت اند

مثلا در بحث سی اس اس بگویید من در روز xام پراپرتی بک گراند را کامل خواهم کرد. برای این کار 1 ساعت صرف یادگیری می کنم و 2 ساعت صرف تمرین. اگر شما روزی 10 ساعت وقت می گذارید پس می توانید به طور مثال پراپرتی فونت و مارجین را هم بیاموزید.

با این روش شما میزان پیشرفت خود را اندازه گیری می کنید و ذهن خود را منسجم تر می کنید.

جمع بندی زمان لازم برای یادگیری html و css

خب ما سعی کردیم در این مقاله به صورت مجزا و ریز تر به بررسی زمان لازم برای یادگیری html و css بپردازیم. خیلی از کسانی که تازه وارد یک حوزه جدید برای یادگیری می شوند دوست دارند بداند که چقدر زمان باید برای یادگیری یک مبحث صرف شود تا بتوانند خود را در آن مسلط بدانند.

بعضی ها هم دوست دارند که با دانستن زمان لازم برای یادگیری تکنولوژی های مختلف مورد نیازشان زمان تقریبی برای ورودشان به بازار کار را محاسبه نمایند.

شما دوستان باید توجه کنید که چه جزو دسته اول باشید و چه جزو دسته دوم، عجله را از  خود دور کنید. همانطور که در بالا هم به این موضوع اشاره کردیم زمان های لازم برای هر فرد می تواند متفاوت با فرد دیگری باشد. شما فقط باید خودتان را با خودتان مقایسه کنید. شرایط هر فرد ممکن است بنا به دلایل مختلف فرق داشته باشد و مقایسه صرفا باعث دلزدگی و ناامیدی می شود اگر زمان یادگیری شما کمی طول بکشد.

موضوع دیگری که لازم است به آن اشاره کنیم این است که شما نباید تمرین روزانه را، تاکید میکنیم تمرین روزانه را، از فهرست کارهای خود حذف کنید. در بحث کدینگ و برنامه نویسی یا هر مبحث دیگری اگر شما می خواهید مبحثی را به خوبی در ذهن خود نگه دارید باید تمرین پیوسته را مد نظر قرار دهید. تایم تمرین خود را هم باید جوری در نظر بگیرید که حداقل 60 درصد از تایم یادگیری را به تمرین اختصاص دهید.

در آخر امیدوارم که توانسته باشیم دید خوبی از مدت زمان لازم برای یادگیری html و css به شما عزیزان بدهیم. پیروز و سربلند باشید.

همچنین بخوانید: مدت زمان یادگیری فرانت اند
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 12 میانگین: 4.8]
نوشتهٔ پیشین
چقدر طول میکشه برنامه نویس بشم؟
نوشتهٔ بعدی
بهترین زبان برنامه نویسی چیست؟
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

همچنین بخوانید

زمان لازم برای یادگیری html و css
keyboard_arrow_up